Jag är stolt över er!

Hej hallå!

Ibland stannar jag upp och funderar och reflekterar över mitt liv, iblnad blir jag ledsen, ibland ivrig men oftast lugn och otroligt stolt.

Jag har precis allt jag alltid önskat mig och det gör mig så otroligt lugnt. Jag behöver aldrig tänka, slita eller arbeta hårt för att få något längre, jag har allt jag behöver och mer därtill.

 

Stolt, det är ett viktigt ord i mitt  liv just nu, jag är stolt över min fina mamma som arbetar heltid, pluggar, är världens bästa mamma och fixar alltid allting perfekt. Jag tror ingen förstår vilken jäkla kämpe hon verkligen är!!! Sen har jag min älskade syster som släppte allt i Stockholm och flyttade hem, den känslan av att veta att hon är tryggare nu, känslan av att inte konstant behöva oroa mig för henne är en befrielse och hon kämpar på med sina problem och kämpar med skolan- älskade duktiga syster. Min pappa som snart är för gammal för att köra runt i en lastbil varje dag är nog ändå den person jag är lite orolig för ibland, jag önskar att han kunde få mer energi, lite mer livsgläjde och bättre arbetstider men som dotter kan jag bara stötta honom och då och då berätta för honom att jag älskar honom, resten måste han på något sätt ändå få ordning på själv. Jag önskar jag kunde ge allt till min familj, jag skulle kunna göra allt för dem, de tre viktigaste personerna i mitt liv, personer jag aldrig skulle klara mig utan. Ni som har format mig till den person jag är idag och jag är så tacksam för att ni finns.

 

Min älskade Katt, min fina Prins Tage är min guldklimp i livet. Min Prins som jag har varit så fruktansvärt orolig över är på gång igen, svansen är kort men han är fortfarande den unika katten han alltid varit. Min lilla fis, min älskade lillebror <3

 

Min fina pojkvän Andreas är en jäkligt duktig person, han är den bästa gitarristen jag någonsin mött, han flyger fram och tillbaka mellan Piteå och Stockholm/Åland för att spela med Coverbandet som ger honom ett jobb då han får göra det han älskar mest. Att han är trött ibland känns förståligt och jag gör så gott jag kan för att heja på honom och få honom att förstå att jag är otroligt stolt över honom när han även fixar skolan och hjälper mig med mitt eamensarbete, bättre kille kan man inte önska sig, min klippa!

 

Min fina vän Amanda, mamma måsen är hon nu och hon är så himla fin. Jag är stolt över henne för att hon klarar så mycket och att det hon visar alltid bara är glädje och uppskattning även fast jag vet att det är mycket inom henne som hon kämpar med, starka underbara Amanda är fortfarande kvar i mitt liv och jag ska göra mitt bästa i att stötta henne.

 

Och sen har vi ju henne, min bästa vän, min mest äkta och trogna vän, Klin aka Klenis, denna envisa, nyfikna och galna människa som alltid finns ett sms bort. Som jag alltid har vetat finns för mig. Som lyssnar, reflekterar och försöker hitta lösningar på allt. Tillsammans har vi utvecklats och stöttat varandra i vått och tort.

Jag är stolt över er!

 

Tillslut har vi mig själv, Malin. Idag går vi in i årets 17:e vecka och jag pluggar fortfarande på 200% och är godkänd i allt än så länge. Nu är det snart maj och första veckan i Juni är jag klar. Inte klar med skolan men med att plugga på 200%. Jag försöker kombinera mitt liv med plugg, att vara en bra flickvän, finnas för mina vänner och vara med som dansare i Marres Latin-projekt. Vissa dagar vill jag bara säga NEJ till allt men tankarna ändras ofta ganska fort. Ni som känner mig vet att jag är en envis jäkel och ger sällan upp i första taget. Jag har sökt dispans för att få studera på 200% då Universitetet egentligen bara godtag 150% studier per termin men jag vissade mig från min bästa sida och fick igenom ansökan. Utbildningsledaren sa till mig "Jag vill ju inte stoppa någon som vill bli något" och jag tänker ju inte stoppa mig själv nu, nu när jag är så nära att klara mig i mål. Jag är stolt över mig själv, imponerad!

Så detta blev ett inlägg till mina närmsta, och tilll mig själv då:)

Jag undrar hur jag ska belöna mig själv när jag får mina sista betyg för terminen, något måste jag ju belöna mig med... Jag ska fundera på det:)

Dags att gräva mig ner i litteraturen, hej examensarbete!

Älskade familj och vänner- jag älskar er!

Puss från er Malin

 

Kommentarer:

1 klin:

vi älskar DIG också
PUSss

2 Anonym:

älskade unge kämpa på. du säger att du har allt du behöver men det har du inte fått gratis puss mammi

Kommentera här: